Friday, June 16, 2017

sanki hep başka bir alemdesin*


kAKULE kAFe
_Mayıs sonu_

telefonumu kaybettim. sabah şurada dursun diye hatırladığım telefon  sanırım çöple birlikte gitti. belki de iyi oldu. onsuz yaşamayacak duruma ne zaman gelmiştim. farkındayken devam edişim daha tuhafıma gitti. değerini anladığım şey zamandı ve  daha çok zamanım oldu.

bizimkiler Bolu'ya gitti. ders çalışmam lazım ve kızımın buna ikna olmayışı ikimizi de varmak istemeyeceğimiz noktalara getiriyor. telaşsız bir iki gün. keyfimin kahyası gibi gün diyeceğim ama çalışmam lazım. olmadığına kılıf değil kendine vereceğin cevap hazırladığını bile bile. sonra boğazıma bir şey düğümleniyor, özlüyorum.  özleye özleye bir hale geleceğiz, getireceğiz.

onları uğurlayınca güneş oturma odasına döndü. çiçekleri sağa kaydırdım. sabah sola akşam sağa. üşenmeden. üşenmeden yaptığım tek şey bu ara. bazen kendimi de aynı rahatlıkla yani ortam daraldığında da genişlediğinde de bir oraya bir buraya rahatça koyabilsem diyorum. öğreniyorum. orkidem su içinde yüzmeyi sevmiş. dallanıyor, budaklanıyor. yeşil yeşil sırıtıyor başını çıkarıp. tetragnia taş çiçeğim filizlenmiş, yeşil başını göstermiş. ümitleniyorum. kendisi mavi -bebek mavisi gibi-  renkli resimde sunuldu. bakalım nasıl gelecek.

dün sarı çiçeklere gittiğimizde F doğru şeyler söyledi. kullandığı kelimeler olayları öyle net anlatıyordu ki fazladan sorulara yer bırakmıyordu ve kuşkulara. kendini nasıl yolda tuttuğunu. hangi düşünceyle hala canlı tutabildiğini kendini. bense neden tutunamayışımı anlatamadım yine. kelimelerim yeni sorulara açıktı ve cevaplayacak hiç isteğim yoktu. içinde yaşadığım toplum canımı sıktığında o güne dair bir fotoğrafı çıkartıp bakacağım. 'ne gelir elimizden insan olmaktan başka' iyi bir insan olmaktan başka.

akşam oldu. kendimi  kemalpaşa tatlısına gömdüm. kusana kadar yedim. kusmadım tabi. istedim ve yedim. sonra söz verdim kendime. dönmek istediğim o neşeli hale dönceğim. hafifleyeceğim yani. bir de bunun yükünü mü çekecektim ki. hiç işte.

birsen tezer'le de geceyi 10 a bağladığıma göre yatağa konabilirim.

''uzaktan gelir gibi sesin
sanki başka bir alemdesin
her şeyde biraz seni bulurum
nerede olsam aklımdasın biraz
kimse bilmez kimse duymaz
bir tek ben bilirim seni sevdiğimi
bir de sen bilirsin
biraz. ''
B.
Tezer- İ. Şeşen

adios.

No comments:

Post a Comment

blu

geçen gün yine geçen güne gittim de geldim.